17 Şubat 2014 Pazartesi

AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BEKLEDİĞİ BÜTÜNLEME SINAVI BU YILDA YAPILACAKMI


AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BEKLEDİĞİ BÜTÜNLEME SINAVI BU YILDA YAPILACAK MI?

Açık öğretim fakültesi bu yıl bütünleme sınavı olacak mı?

Anadolu Üniversitesi açık öğretim fakültesinde okuyan Bir buçuk milyona yakın öğrencilerinin merakla beklediği haber geldi. Açık öğretim fakültesi 2012-2013 yılı itibariyle kredili sisteme geçti, kredili sisteme geçmekle beraber, güz dönemi ve bahar dönemi olarak ikiye ayrıldı, güz dönemi ve bahar döneminde ara sınav ve final sınavı yapılmakta,yılda dört defa sınav yapılmasından dolayı, bütünleme için yeterli zaman olmadığını ifade etti..
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof Dr Naci Gündoğan Açık Öğretim sisteminde bütünleme sınavı olmaması sebebiyle yaklaşık Bir Buçuk Milyon öğrenci için çalışmalar sürdüğünü söyledi, Güz dönemi dönem sonu sınavı açıklanması ile birlikte, aöf öğrencilerinin merakla beklediği bütünleme sınavı yapılacak mı? Yapılmayacak mı? diye herkesin beklediği haberi, Anadolu Üniversitesi rektörü açıkladı, Rektör bütünleme sınavı ile alakalı gelecek yıl için çalışmalar yapıldığını ama bu yıl için bütünleme sınavının mümkün olmadığını söyledi.
        Anadolu Üniversitesi Rektörü Bütünleme sınavı yapılmasına dahi bu yıl karar alınırsa bunun bu yıl için yapılmayacağını söyledi. Çünkü bu tür kararlar, planlar bir yıl önce yapılacağını ve diğer yıl ise de uygulanacağını ifade etti.Ayrıca Türkiye de üç tane sınav merkezi bulunduğunu . Bunlar ise de Osym, Milli Eğitimi Bakanlığı ve Anadolu Üniversitesidir.  Bunların hepsi Milli Eğitim Bakanlığının tahsis ettiği okullarda sınav yapmakta, üç sınav merkezi koordineli bir şekilde bu okullar için nerde, nasıl sınav yapılacağına dair, bir yıl önceden sınavlar için kararlar alınır ve diğer yıl uygulamaya konulacağını ifade etti.
         Rektör Prof Dr Naci Gündoğan bütünleme sınavının eğitim için yeterli olmadığını ve kredili sistemin aöf için doğasına aykırı olduğunu söyledi, Rektör bütünleme sınavına karşı olduğunu ve bunun nedenini de, kredili sistemde geçmenin çok kolay olduğunu ve eskiden geçme barajı 50 iken, şimdiki yeni sisteme göre geçme notu 35-40 lara kadar düştüğünü ve nedenle bütünleme sınavının yapılması Açık öğretim fakültesinin kaliteli eğitim yapısının düşeceğini söyledi.

         Tek ders sınavı yapılacak mı?

Rektör Naci Gündoğan, aöf öğrencilerinin mağdur olmasını istemediklerini ve öğrencilerin bir dönem bile okulu uzatmasını istemediklerini ifade etti. Ayrıca Rektör Bir buçuk milyona yakın öğrencilerin bütünleme sınavının yapılmasının kolay olmadığını, çünkü güz dönemi ve bahar dönemi sınavlarının kayıtların yakın olması sebebiyle, zaman yetersizliğinden dolayı bütünleme sınavının yetişmeyeceğini söyledi. Rektör son olarak Açık öğretim de tek dersi olanlar için, bu yılda tek ders sınavı yapacağını söyledi.
Detaylı bilgi için sayfamızdan inceleyebilirsiniz. http://www.onlinefotokopi.com

1 yorum:

  1. Açık öğretim fakültesi bu yıl bütünleme sınavı yapılamayacak

    YanıtlaSil