3 Mart 2014 Pazartesi

Açık öğretim fakültesi sıkça sorulan sorular


Açık öğretim fakültesi sıkça sorulan sorular


açık öğretim fakültesi sıkça sorulan sorular 
S:Tek ders sınavı nedir?
C:Anadolu Üniversitesi son sınıfta olan ve Altan bir dersi olan öğrencilere geçme şartı tutuyorsa, tek ders sınavı yapmaktadır.

S:Bütünleme Sınavı olacak mı?
C:Açık öğretim fakültesi kredili sisteme geçmekle beraber, artık bütünleme sınavını kaldırdı. onun yerine tek ders sınavı yapacaktır.

S: Dönemlik kredili sistemde sınavlar nasıl yapılacak?
C:Açık öğretim İktisat, İşletme fakültelerine kayıtlı öğrenciler, güz ve bahar dönemi olmak üzere döneme ayrıldı.Her dönem için ayrı ayrı  ara sınav ve dönemsonu sınavı uygulanmaktadır.Bu sınavlara öğrenciler bağlı olduğu illerde sınava girebilirler.

S:Sınavlarda her bir ders için ne kadar soru sorulmakta ve ne kadar süre verilmektedir?
C:Açık Öğretim Fakültesi sınava gireceği her bir ders için 20 soru sorulmakta ve her ders için 30 dk süre verilmektedir.

S:Sınava girmek için gerekli belgeler nelerdir?
C:Öğrenciler sınava girmek için öncelikle sınav giriş belgesi, öğrenci kimlik kartı ve Fotoğraflı onaylı kimlik belgesi bunlar kimlik, ehliyet pasaport gibi. Sınava giriş için gerekli üç belgeden biri eksik olsa dahi sınava alınmayacaktır.

S:Sınav giriş belgesini nasıl alabilirim?
C:Sınav giriş belgesini, aöf sınava girmeden bir hafta önce yayınlanmaktadır. Öğrenciler Anadolu Üniversitesi resmi sayfasından TC kimlik numarası ve şifresi ile sınava giriş yerlerini çıkarabilirler.

S:Şifremi kaybettim, Unuttum, Hatırlamıyorum… yeni şifre nasıl alabilirim?
C:Yeni şifre talebinde bulunmak için öncelik Açık öğretim bürolarına şahsen başvurmalısınız. Şifresi olmayan öğrenciler siteye giremez ve işlemlerini yapamazlar

S:Mazaret nedeniyle sınava katılmayan öğrencilere mazaret sınavı yapılıyor mu?
C:Her ne sebeple olursa olsun sınava katılmayan öğrenciler için mazaret sınavı yapılmamaktadır.

S:Sınavlara yurt dışında katılabilir miyiz?
C:Açık öğretim fakültesi sınavları yurt içinde ve kuzey Kıbrıs Türk cumhuriyetinde yapılmaktadır. Öğrenciler yurt içinde hangi ilde ise o ilde sınava girebilirler.

S:Bir sorunun puan değeri nasıl bulunuyor?
C:Açık öğretim sınavların değerlendirmesi her ders için 100 puan üzerinden yapmaktadır. Toplam 20 soru sorulacağından her soru başına 5 puan verilmektedir.

S:Sınav soruları ve cevap anahtarı ne zaman yayınlanacak?
C: Anadolu Üniversitesi sınavlarını yaptıktan 3 gün sonra e öğrenme portalından soruları yayınlanmaktadır.
S: Açık öğretim harf notu hesaplama nasıl olacak?
C:Açık öğretim harf notu hesaplaması, vizenin %30 finalin ise %70 alınarak hesaplanır. Eğer notunuz 2 nin üzeninde ise şartlı olan derslerinize geçmiş bulunuyorsunuz, şartlı olan harfli not sistemi ise DD, DC, CD gibi, Açık öğretim harfli sistemi öğrencilerin genel ortalaması alınarak hesaplanır.

S:Açık öğretim fakültesi ders çalışma taktikleri nelerdir?
C:Açık öğretim öğrencilerinin bir çoğu, iş hayatına atıldığından dolayı çalışma imkanı bulamamaktadır. Açık öğretimin verdiği kitaplarda çok ayrıntılı ve uzun olduğundan dolayı çalışılamamaktadır. Bundan dolayı çıkmış sorulara çalışaraktan derslerinize geçebilir ve sınavda hangi tür sorular çıkacağına dair bilgi almış olursunuz.

S:2013 Bahar dönemi harç ücretleri ne kadardır?
C:Anadolu Üniversitesi yayınladığı listeye göre en düşük harç ücreti 205 tl olarak en yüksek ise 365 tl olarak belirlemektedir. Açık öğretim fakültesi, güz dönemi ve Bahar dönemi diye yılda iki defa harç ücreti almaktadır.

S:Açık öğretim kayıt yenileme işlemleri nasıl yapılacak?
C:Açık öğretim fakültesi 2012-2013 yılı itibariyle kredili sisteme geçti. Güz ve Bahar dönemi olarak ikiye ayrıldı, her iki dönemde de kayıt yenileme yapılacaktır. Öncelikle ilk aşama, Anadolu Üniversitesi resmi sayfasına girip, oradan kayıt yenileme bölümüne girip, derslerinizi ekle/sil işlemi yapılmasıdır. Ders ekle/sil işlemi bittikten sonraki aşama ise Bankaya para yatırma işlemidir. Para yatırma işlemi Vakıf bankın herhangi bir şubesinden TC kimlik numarası ile ücretini ödeyebilirsiniz.

S:Açık öğretim Çan eğrisi Sistemi ne demektir?
C:Çan eğrisi yöntemi, aöf sınav sonucunda herkesin aldığı notların ortalaması alınarak hesaplanma sistemidir. Örneğin 5 kişilik öğrenci, sınavlardan 20, 30, 40, 50, 60 alan öğrenciler 20+30+40+50+60 =200/5=50 olarak geçme notu belirlenir, yani taban puan 50dir oda CC olarak düşmektedir.

S:Aöf Lisans mezunları Yüksek lisansa başvurabilir mi?
C:Yüksek lisans programına başvurabilmek için öncelikle Herhangi bir Lisans bölümünden mezun olmak gerekir ve Ösym nin  yapmış olduğu Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi (ALES) giriş sınavından 55 puandan az olmamak üzere, senatoca belirlenen ALES standart puanına sahip olmaları gerekir. Son olarak yüksek lisansa başvurabilmek için  sadece lisans mezunu şartı aranmakta olup, yönetmelikte açıktan veya örgün diye bir şart koşmadığından dolayı, Açık öğretim fakültesi öğrencisi yüksek lisansa girebilmektedir.

S:Açık öğretim dikey geçiş yapacaklar ne kadar harç ödemeleri gerekir?
C: Meslek yüksek okulları veya Açık öğretim fakültesi önlisans bölümünden mezun olan öğrenciler, Dikey geçiş yapabilir ve kendi alanlarına göre, Açık öğretim işletme, iktisat fakültelerine 5. dönem itibariyle kayıt yaptırabilirler Kayıt için harç ücreti ise 205tl olarak belirlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder