10 Mart 2014 Pazartesi

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ SÖZLÜKLERİ


ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ SÖZLÜKLERİ

Kredili sistem: Kredili sistem öğrencinin, dönem boyunca ders sayısını ve ders geçme esasının uygulandığı, dönemi geçmek için zorunlu olan kredili sistemin tamamlanmasıyla mezun olabileceğiniz sistemdir.

Dönemlik kredili sistem: Dönemlik kredili sistem, açık öğretim fakültesinin güz dönemi ve bahar dönemi olarak  yapılan her dönem için yapılan  sistemdir.Güz dönemi ve bahar dönemi  arsı sınavı ve dönem sonu sınavı girilmesiyle oluşan sistemdir.

Başarı notu: Başarı notu dönem içinde ve dönem sonunda yapılan sınavların hesaplanmasıyla oluşan sistemin adıdır. Aöf öğrencileri ara sınavı ve dönem sonu sınavının ortalamasıdır.

Dikey geçiş: Dikey geçiş, Meslek yüksek okullarından mezun olan öğrencilerin, dikey geçiş sınavına girmeden açık öğretim fakültesi lisans bölümlerine 5.yarıyıl itibariyle kayıt yatırdıkları sistemin adıdır.

Yatay geçiş:Başka üniversite de okuyan öğrencilerinin, açık öğretim işletme, iktisat fakültelerine yatay geçişe başvurusu kabul olan yapan adayların kayıt türüdür.

Sınav giriş belgesi: Açık öğretim fakültesi öğrencilerinin, sınava girmek için yapılan ve içerisinde sınava gireceği okulları belirten, belgedir. Bu belgesiz sınava girilmez.

Lisans tamamlama; 4 yıllık öğrenim süresi olan fakültelerin, derslerinin 4. yarıyıla kadar başarılı olan öğrenciler kaydını sildirerek önlisans diploması alanlar, tekrar okulu devam etmek isterlerse, lisans tamamlama kapsamında kayıt yaptırabilirler.

Harf notu: Açık öğretim fakültesi öğrencilerinin, dönemlik not hesaplama yönteminin başarı notlarına göre geçip geçmediği belirlenmesi aşamasıdır.Yani  öğrencinin başarılı olduğu dersi harf notu sistemine dönüşmesi işlemidir.

Akademik danışmanlık: Akademik danışmanlık, Açık öğretim fakültesi öğrencilerinin, iktisat, işletme gibi bazı derslerden yüz yüze eğitim alma sistemidir.

E Öğrenme: Anadolu Üniversitesi E öğrenme portalı, öğrencilerin internet üzerinde, ücretsiz bir şekilde elektronik ortamda eğitim almanızı sağlayan sistemdir.

Ara sınav: Açık öğretim fakültesi öğrencilerinin ilk gireceği sınavın adıdır. Bu kapsamda 1 ve 4 üniteye kadar sorumlu olduğunuz sınav sistemidir.

Dönemsonu: Açık öğretim fakültesi öğrencilerinin ikinci gireceği sınavın adıdır. Bu kapsamda kitabın tamamından sorumlusunuz.

Kitapçık kodu: Anadolu Üniversitesi hafta sonu sınav yaptığı için, cumartesi ayrı bir kitapçık kodu Pazar günü ayrı kitapçık kodu ile hizmet etmektedir.

Tek Ders; Anadolu Üniversitesi son sınıfta olan öğrenciler için, sadece alttan bir dersi olan öğrencilere tek ders sınavı uygulamaktadır.

Genel not ortalaması: Açık öğretim fakültesi güz dönemi ve bahar döneminde aldıkları not ortalamalarını hesaplayarak genel not ortalaması bulunur. Genel not ortalamasında not ortalamanız en düşük 2 olmaktadır. Not ortalaması 2 olmazsa DD, DC, ve CD gibi derslerinizden tekrar etmek zorunda kalırsınız.

Batı Avrupa programları: Anadolu Üniversitesi yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da Eğitim programları uygulamaktadır. Batı Avrupa programları ile yurt dışında olan Türk vatandaşlarına eğitim imkanı sunmaktadır.
Azerbaycan Programları: Anadolu Üniversitesi yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da Eğitim programları uygulamaktadır. Azerbaycan programı ile yurt dışında olan Türk vatandaşlarına eğitim imkanı sunmaktadır.
e-kitap:Açık öğretim fakültesi E kitap uygulaması ile http://eogrenme.anadolu.edu.tr/sayfalar/eogrenme-hizmetleri.aspx sayfasından ücretsiz indirebilirsiniz.
Sesli Kitap:Anadolu Üniversitesi sesli kitap uygulaması ile işyerinde, okulda, seyahatte derslerinizi sesli bir şekilde dinleyebilirsiniz http://eogrenme.anadolu.edu.tr/sayfalar/eogrenme-hizmetleri.aspx sayfasından dinleyebilirsiniz.
Ders kodu: Üniversitelerin belirli bir kod sistemi ile birbirine denklik sağlamak için yapmış olduğu sistemdir. Bu sistem ile Güz ve Bahar dönemi dersleri ayrı ayrı kodlama sisteminden oluşmaktadır.

Uygulamalı Sınav: Açık öğretim fakültesi bazı dersleri uygulamalı olarak yapmaktadır. Örneğin klavye dersi için yazılı değil de uygulamalı olarak yapılmaktadır.
TRT Okul: Anadolu Üniversitesi işletme iktisat fakültesi bazı dersleri TRT okul ile tüm aöf öğrencilerine görüntülü video olarak hizmet sunmaktadır.
Ders Ekle Sil:Açık öğretim fakültesi dönemlik ders kaydı yapmak için ilk önce ders kaydı yapılması gerekmektedir.Bu ders kaydı ders ekle/sil işlemi ile alttan ve üstten ders seçme işlemidir.
Detaylı bilgi sayfamızdan bakabilirsiniz http://www.onlinefotokopi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder