14 Ocak 2014 Salı

AÇIK LİSE ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ NASILDIR?


AÇIK LİSE ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ NASILDIR?

Açık liseöğrencilerinin daha önce Askerlik tecil hakkı yokken  şimdi son yapılan değişiklikle beraber Açık öğretim lisesi öğrencilerine, askerlik erteleme (tecil) hakkı verilmiştir. Askerlik çağına gelmiş Açık Öğretim Lisesi öğrencisi olan öğrenciler, kayıt bürolarına veya halk eğitim merkezlerine gidip oradan onaylı EkC2 belgelerini almak suretiyle bağlı bulundukları askerlik şubelerine askerlik erteleme başvurusu yapabilmektedirler.

             Erteleme işlemleri şu şekilde olmaktadır.
a) Lise veya dengi okul ,açık lise , mesleki açık lise, çıraklık okulu gibi öğrenim görenlerin okullarına devam ettiği sürece 29 yaşına kadar tecil edebilmektedirler.
b)Yurt içi veya yurt dışında öğrenim görenlerin Askerlikleri EK-C2 öğrenci durum belgesi ile önce okulun bitimi kadar süresi uzatılmaktadır.
 Açık öğretim Liselerinde öğrenim görenlerin kendi yönetmeliklerinde belirli bir süre yoksa, Örgün lise öğrencilerine verilen erteleme süresi kadar ertelenmektedir. Veya da Örgün lisede öğrenim gördükten sonra, İlişiği kesilen öğrencilerin, Askerlik ertelemeleri  öğretim gördüğü dönemler göz alınarak ertelenmektedir. Detaylı bilgi için http://www.aciklisesorulari.com/ dan öğrenebilirsiniz
Son olarak sizlere tavsiyem Askerliği fazla uzatmak istemiyorsak bunun yolu açık lise çıkmış sorulardan geçer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder