8 Ocak 2014 Çarşamba

AÇIK ÖĞRETİME OLAN İLGİ NEDEN ARTIYOR?


                                      AÇIK ÖĞRETİME OLAN İLGİ NEDEN ARTIYOR?
Anadolu üniversitesi bu yıl 30.yılını kutluyor. Dünyanın en fazla öğrencisi olan 3.ncü üniversite özelliğini taşımaktadır. Yaklaşık 2 milyona yakın Açık öğretim  öğrencisi bulunmaktadır.Günümüzde örgün öğretime talep azalırken, açık öğretime talep artmaktadır.Bununun nedeni ise hem iş hayatı, hem de okul hayatını beraber sürdürmek istemeleridir. Örneğin bu yıl örgün öğretimde 100 bine yakın kadro boş kalırken, Açık öğretimde ise yaklaşık 150 bin civarında artış olmaktadır.
     Açık öğretim mezunları arasında ,iş dünyasından,sanat dünyasına, rektörlerlerden . iş adamlarına ve profesörler  bulunmaktadır. Açık öğretim sisteminde  ileri ki yıllarda öğretim durumu gözetmeksizin herkese eşit mesafede açık öğretim sertifika programı düzenlenemektedir.Açık öğretim fakültesinde 7 den 70 miş yaşına kadar öğrencisi bulunmaktadır.Bir araştırmaya göre eğitim süresi uzadıkça insanın ömrü uzuyor.Çünkü beyni çalıştırıyorsunuz, yaşama bağlı hale geliyorsun bu nedenle okumanın yaşı yoktur.
  Artık Açık öğretimde harçlar düşük,günlük 1,5 liraya  eğitim vermektedir.Dünyanın hiçbir yerinde bu fiyata eğitim hizmeti verilmemektedir.Kredili sisteme geçtiğimiz için artık herkes aldığı kredi kadar ücret ödemektedirler.Öğrencilerin hizmeti daha iyi alması için 71 ilde şubeleri bulunmaktadır.Açık öğretim fakültesi uluslararası standartları  yakalamaktadır. Artık öğrencilerin daha fazla  çalışması gerekecek eğer 30 krediyi dolduramıyorsa mezun olma süresi uzayacaktır.
     Teknolojinin gelişmesiyle birlikte Açık öğretim artık kitaplarını Anadolu.edu .tr den  kendisi yayınlamaktadır. Bu sayede açık öğretim online olarak hizmet vermektedir ve herkesin bilgiye ulaşması artık daha kolaydır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder