31 Ocak 2014 Cuma

MEB BAKANLIĞI AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ SINAVINI BAŞARI İLE TAMAMLADI

MEB BAKANLIĞI AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ SINAVINI BAŞARI İLE TAMAMLADI
açık öğretim lisesi sınavını başarı ile tamamladı

 Milli Eğitim Bakanlığı Açık öğretim lisesi sınavını büyük bir başarı ile gerçekleştirdi

Açık Öğretim Lisesi 4-5 Ocakta yapılan 1.Dönem sınavını başarı ile tamamladı.273.238Bine yakın kişi açık öğretim lisesini okumaktadırlar.Bunların Yüz elli yedi bin  Dört yüz elli dördu erkek,yüz on beş bin yediyüz seksen dördü kız öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin, Yüz  otuz üç bin sekiz yüzü  ilkokul-ortaokul mezunu olarak, yüz otuz sekiz bin sekiz yüz yirmisi ise  ara sınıflardan aldığı tasdikname belgesi belgesi , beş yüz otuz sekizi ise denklik belgesi ile açık öğretim lisesine  başvurusunu yapmıştır.
Açık öğretim lisesine kimler kayıt yaptırabiliyor kimler yaptıramıyor ?
Genel olarak zamanında örgün eğitim imkanı bulamayanlar veya iki yıl üst üste sınıftan kalan ve okuldan atılanlar , daha önceden kendi isteği ile ilgili okulla ilişkisini kestirenler ve sonradan okumak isteyenler, ilk öğretim ve ortaokulu bitirenler herkes kayıt yaptırabiliyor
Açık öğretim lisesinde okuyan  öğrenci ne kadardır?
Açık öğretim lisesinde aktif öğrenci sayısı 2013 yılı ihtibariyle 804.267 dir Açık öğretim lisesi sınav merkezi artmasından dolayı, daha önce okuma imkanı bulamamış ve ya da eğitimi yarım kalmış kişilerin müracat etmektedir.2012-2013 yılı ihtibariyle 2687 sayılı kanunla orta öğretim okumak  artık zorunlu hale geldi. Örgün öğretim imkanı bulamayan öğrenciler Açık öğretim lisesine bu dönem kayıt yaptırdılar.
Yeni kayıt yapan öğrenciler ne zaman ders seçme işlemi yapmaktadır.
Açık öğretim lisesi öğrencisi kendilerine verilen şifre ile açık lise  sistemine girip internet üzerinde giriş yapmaktadırlar.Bu şifre ile. ÖN KAYIT durumunda iseler ders seçemezler. Kayıt evrakları incelendikten sonra AKTİF hale gelecektir.Aktif hale geldikten sonra  ders seçme işlemi yapabilirler
Kayıt yapan öğrenciler Okullar dan kitaplarını temin edebilirler.Okullarda bulamazlarsa HALK EĞİTİM MERKEZ lerinde temin edebilirler veya da Açık öğretim lisesi web sayfasından bulabilmektedirler.
Detaylı bilgi için sayfamızdan bakabilirsiniz http://www.onlinefotokopi.com
onlinefotokopi ekibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder